tisdag 25 augusti 2015

Dag 47 Rötviken Bakvattnet ca 25 km

Odd och Ulrika åkte hem och jag och Lasse fortsatte vandringen mot Åre. Kom iväg sent ca 9.30. Solen sken. Det kändes riktigt tungt att gå. Ryggen värkte på ett sätt som den inte gjort tidigare. Första milen var på asfalt. Vek av vid Häggsjövik på en grusväg mot Åkersjön. Stannade vid ett rastskydd och lunchade. Efter det kändes ryggen något bättre konstigt nog. Kan det bero på att jag i ena sidofickan bar på en liter blåbärssoppa?


Planen var att gå nästan ända till Åkersjön men jag insåg snart att jag inte skulle orka det. Eller det kanske jag skulle ha gjort men varför pressa sig om man inte behöver när kroppen inte känns helt ok? Vi bestämde därför att vi skulle nöja oss med att gå till Bakvattnet. Väl framme där gick vi till campingen och frågade om vi fick tälta där. Det gick bra sa den trevliga campingvärden. Nu var ju det här mer en vintercamping men vi fick sätta upp tältet mellan två förstugor till husvagnar. Där hade vi i alla fall utsikt mot sjön och vädret var ju kanon! Dessutom hade vi tillgång till dusch och toalett. Priset? Gratis! Campingvärden hade full koll på Gröna Bandet.


Rast vid Lill-Bakvattnet

Tog en kvällspromenad ner till sjön. Otroligt vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar