tisdag 11 augusti 2015

Dag 41 Väktarmon - Gäddede 30 km

På morgonen när jag kom ut från stugan hade dammen utanför svämmat över. Det var mycket mer vatten i bäcken också. Pratade med stugägaren som varnade mig för att ta leden mot Gäddede. Han menade att där är det blött i vanliga fall men nu är vattennivåerna extremt höga. Vi fick erfara en del av det igår och nu hade det regnat ännu mer. Jag såg ju hur det ökat under natten. Tog det tråkiga beslutet att traska väg till Gäddede. Men med två riktigt jobbiga dagar med blötmyr kändes det ändå rätt. Orkade inte med mer av den varan nu. Såg fram emot en vilodag i Gäddede istället.

Kom fram till campingen vid 16.00-tiden. Otroligt trevlig personal! Checkade in i en stuga. Maken var på väg. Han skulle komma lite senare. Han ska vandra med ner till Åre. Jag var så hungrig att jag inte orkade vänta på honom utan beställde in mat. En 150 g hamburgare med pommes. När jag ätit färdigt kom servitrisen och frågade om jag var mätt. Då kände jag att nä, det var jag inte! Det kändes som att jag skulle kunna äta en till! Men det fick bli en glass till efterrätt.


Komöte efter vägen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar