lördag 1 augusti 2015

Dag 35 Virisen - Ljusliden 38 km

Pannbensdag! 
Det tog emot att lämna den fina stugan i Virisen. Jag såg inte fram emot att gå 13 km snårskog och blötmyr för att sedan traska väg i 15 km. Nu gick det bättre än jag trodde. Hittade dessutom en genväg (svartmarkerad stig på kartan) som gjorde att jag sparade ca 3 km och därmed slapp en del asfaltsväg. Detta gjorde mig så glad att jag bestämde mig för att gå lite till... 

Det där lite till blev 13 km. Det gick inte att stanna i skogen pga alla knott. Hunden blev tokig (jag med). Vi bara gick på i 3 timmar tills vi kom till Ljuslidens stuga. Ett paradis i djungeln! Ungefär samtidigt kom en Holländare på cykel. Det visade sig vara en Gröna Bandare! 

Efter att ha installerat mig i ett av rummen gick jag ner till sjön för att bada. På väg tillbaka till stugan dök två fiskare med båt upp. De skulle också sova i stugan. De frågade hur långt jag hade gått så jag berättade om min resa. Den ena flåsade ordentligt i uppförsbacken. Jag kunde inte låta bli att retas lite och sa: -kom ingen nu så springer vi sista biten. Han tyckte inte att jag var riktigt klok men skrattade. Han var dessutom ganska så på lyset. Somnade som stock kl 21.00 trots att fötterna värkte av den långa etappen.





Utsikten från stugan i Virisen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar