lördag 1 augusti 2015

Dag 38 Klimpfjäll - Raukasjö 23 km

Kom iväg vid 8.30. Halvklart väder. Traskade först asfaltsväg i 3 km. Mötte ett par varav damen i sällskapet sa till mig: - lycka till då! Det är blött och kallt där uppe!
Tack för det! :-) Jag hade dock en ganska bra dag. Relativt lättvandrat och fin utsikt. Mötte även ett danskt par som vandrar Gröna Bandet utan att ha anmält sig. De sa att jag skulle få det blött om fötterna efter Slipsikstugan.

Stannade och åt lunch i Slipsikstugan som är alldeles nybyggt. Då kom det en regnskur. Stannade extra länge även här. Det slutade regna när vi började gå igen. Solen tittade fram och vi njöt av vandringen.

Kom ner till Raukasjö torr om fötterna! Stugägaren Tommy gav mig ett Gröna Bandetpris på stugan. Han menade att sådana som vi skulle man vara rädda om. Sen kom han med en röding och smör för det tyckte han att jag var värd! Tackar så mycket! Fantastiskt gott! Vilken generositet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar