lördag 1 augusti 2015

Dag 37 Tjåkkelestugan - Klimpfjäll 19 km

Kom iväg vid 8.15. Det var uppehåll men mulet på fm. Stannade vid Durrenstugan för att laga lunch. Då kom det plötsligt en störtskur. Valde att stanna en stund extra i stugan och vänta ut det värsta regnet. En ganska fin vandring men det var mycket vatten i bäckarna. Vi hade problem att att ta oss över torrskodda på ett ställe. Passerade en hel del renar som Lukas gärna ville springa efter...

Kom fram till Klimpfjäll vid 15.00. Fick tag på en stuga med dusch och toalett på Klimpfjälls hotell för bara 200 kr. Billigt men en totalt opersonlig stuga som mer påminde om ett motell. Handlade lite extra mat till Lukas eftersom han verkar hungrig mest hela tiden nu för tiden. Kände mig rätt nere och omotiverad. Gick runt i affären nästan apatisk. Visste knappt vad jag skulle handla.

Åt mat i restaurangen på kvällen. Trevlig personal. De hjälpte mig hitta telefonnummer till Raukasjö fjällgård. Bokade en stuga. Jag visste att det skulle bli dåligt väder även imorgon så det kändes skönt att veta att vi skulle ha tak över huvudet även då. Efter middagen tittade solen fram. Jag tog en promenad med hunden och plötsligt kändes allt bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar