onsdag 22 juli 2015

Tillbakablick Abisko

Sista vandringsdagen mot Abisko fick jag ont i ena lårmuskeln. Det blev värre då vi skulle ner från Lappjordshytta. En mil tog nästan 5 timmar att gå. Efter att ha gått ganska långt på vägen mot Abisko insåg jag att i den takten skulle vi inte komma fram förrän mitt i natten. Dessutom gjorde det så ont att jag trodde det var kört med mitt Gröna Band. Så med endast några km kvar ringde vi till det lokala taxibolaget i Abisko och ordnade skjuts sista biten. Kl var då ca 21.00 och vi hade vandrat i över 12 timmar. Beslutade att ta två vilodagar för att därefter ta ett nytt beslut om jag skulle fortsätta. Första dagen var vi helt utpumpade alla tre (inkl hunden). Vi bara låg på rummet. Andra dagen åkte Eva hem med tåget. Kände mig lite piggare på em så jag packade ryggsäcken full och begav mig ut på Rallarleden för att ta igen de km jag hoppade över två dagar tidigare. Ett bra tillfälle att känna efter. Det gjorde fortfarande ont men inte lika mycket. Beslutade därför att försöka fortsätta min vandring söderut med inställningen går det så går det. Och det gick ju! Intensiv massage med Tigerbalsam och tejpning gjorde susen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar