fredag 24 juli 2015

Dag 34 Ö Björknäs - Virisen ca 28 km

 Hade en mental svacka i går kväll för första gången under min vandring. Jag längtade hem! Tänkte att nu struntar jag i det här och åker hem! En god natts sömn rådde bot på det. Kom iväg strax kl 8.15 efter att ha tackat för mig.

Mer vägtraskande. Inte så mycket trafik i alla fall. Efter ett tag stötte jag på en annan Gröna Bandare! Kul! Pratade en liten stund innan var och en fortsatte åt var sitt håll. När jag hade ca 8 km kvar till Virisen började det regna lite smått. Regnet tilltog för att övergå i ösregn. Lukas och jag bara gick och gick utan att stanna. Vi blev blötare och blötare. Tanken på att tälta kändes inte alls kul. Jag hade tidigare under veckan försökt boka en stuga i Virisen men det var fullbokat. När vi kom fram kom det en åsksmäll så Lukas hoppade högt. Då gick jag in på första bästa gård för att fråga om de möjligen hade något boende. Det visade sig vara samma person jag pratat med tidigare.
-Jo, sa han, jag har faktiskt en stuga ledig. Det var några som åkt hem tidigare! Jag trodde inte det var sant! Tak över huvudet, en dusch och en kamin att elda i. Kan man ha sån tur?  Nu öser regnet ner ute. Jag tror aldrig jag njutit så mycket av att vara inne när det regnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar