lördag 13 juni 2015

Träna inför Gröna bandet




Får ofta frågan hur jag förbereder mig inför min långvandring. Så här har det sett ut sedan i höstas med undantag för sista veckorna då jag först drabbades av förkylning och därefter inflammation i ett muskelfäste i axeln. Cool
Styrketräning 2-3 gånger i veckan. Här har jag fått hjälp av Emma Ellström PT och Gym att utforma ett träningsprogram anpassat till kommande äventyr. Fokus på coremuskulatur samt benstryka.
Terränglöpning 1-2 gånger vi veckan.
Intervallträning alt backträning 1 gång/vecka.
Utöver detta har jag och hunden tränat att gå med ryggsäck respektive klövjeväskor.
För två veckor sedan deltog vi i Trekking Adventure Gästrikland (Friluftsfrämjandets regi) där vi vandrade 4 mil fördelat på två dagar i ösregn. Tältade efter halva vägen. Fick tillfälle att testa utrustningen. Trots regnet blev jag inte avskräckt. Ler stort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar