tisdag 30 juni 2015

Tack Eva för sällskapet från Treriksröset

Idag vinkade jag  och Lukas av Eva Svanerud vid tågstationen i Abisko. Stort tack till dig Eva för sällskap och samarbete på vår minst sagt äventyrliga färd över snö och djupa jokkar.


Planen är att vandra vidare under morgondagen och nu på Kungsleden som jag vandrat tidigare. Kommer ta det lugnt då jag har känning i låret som uppkom under de sista hårda dagarna på fjället mot Abisko. Jag hoppas verkligen att det ger med sig och inte  förvärras.

Turen mellan Treriksröset och Abisko var det tuffaste jag någonsin gjort i fjällvandarväg. När bron var borta över Riksoelva och vi tidigare hade lyckats ta oss över flera svåra vad, i vilket jag föll vid ett tillfälle, tyckte jag det fick vara nog och hade nära på lust att ge upp.

Men vi tog oss samman och hittade med både tur och skicklighet en lösning som tog oss runt hindret och så småningom fram till Abisko. Ni anar inte vad skönt det kändes att komma hit, bli omhändertagen av trevlig personal och äta god mat.

Det rapporteras fortfarande om mycket snö på norra delen av Kungsleden så snöskorna får hänga med ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar