lördag 20 juni 2015

Nu börjar äventyret på rikigt



Efter nästan ett år av planering och förberedelser är vi äntligen på väg mot äventyret. Tillsammans med min mans syster Eva, som kommer vandra med mig den första sträckan från Treriksröset till Abisko, och hennes dotter Louise startade vi bilfärden mot Svenska fjällkedjans nordligaste punkt. Idag är målet att ta oss till Överkalix för att under morgondagen ta oss till Treriksröset och starten för vandringen. 

Hemma finns lådorna packade som min man sänder iväg till depåställen utmed min vandring.

Jag vägde min ryggsäck innan vi åkte och vikten slutade på 22.5 kg vilket är helt ok och enligt plan.

Lukas och jag är laddade för äventyr och ser fram emot två spännande månader på fjället.

Alla depålådor är packade och uppmärkta. Min man skickar dessa vartefter till depåställen som jag kommer passera på min vandring.

1 kommentar:

  1. Hittade din sida när jag letade bilder från Väktarmon. Jag har också en fyrbent kompis som heter Lucas, och jag går också i fjällen med honom. Dock inte Gröna Bandet, men vissa delar av sträckan har jag utforskat. Jag gör filmer av mina vandringar som går att beskåda på www.kjelle.me. Kan inte annat än beundra alla ni som fixar Gröna Bandet. Mvh. Kjell Nästén

    SvaraRadera